Klaar voor de start? AF! - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Roosmarijn de Boer en Nadi Hoogkamer - WaarBenJij.nu Klaar voor de start? AF! - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Roosmarijn de Boer en Nadi Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start? AF!

Door: Nadi Hoogkamer

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn de Boer en Nadi Hoogkamer

12 Maart 2013 | Nederland, Noordwijkerhout

Huidige stand van zaken: De scheurkalender heeft bijna zijn laatste pagina bereikt, de fanfare is uitgerukt om zich te prepareren als uitzwaai-comité en de vlaggen hangen in Noordwijkerhout en Hillegom halfstok…
Kortom, morgen is het zover! Hét gevaar uit de bollenstreek gaat Azië bestormen!

Vorige week woensdag hebben wij al met tranen en tuiten afscheid moeten nemen van onze lieve vriendin Stéphanie die minstens een half jaar de flora en fauna in Australië, Nieuw-Zeeland en Azië gaat verkennen. Op dat moment, bij vertrekhal 3 op Schiphol, keken Roos en ik elkaar diep in de ogen en realiseerden wij ons heel sterk dat wij over geringe tijd in hetzelfde schuitje (of beter gezegd vliegtuig) zullen zitten. Oef…

Even slikken en weer doorgaaaaaan! ‘Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats!’ En zo klonk ik afgelopen week bij de kassa in de Leidse reiswinkel Joho. Zenuwachtig? Stress? Nee hoe kom je erbij.. Een 2-maandse vakantie moet toch juist heel rustgevend zijn? Nou de periode die eraan voorafgaat zijn alles behalve rustgevend voor mij (Nadi). Inmiddels heb ik mijzelf als auteur ontplooid van mijn eigen Lonely Planet, die ik door alle vergaarde informatie zelf in elkaar heb gezet. Roos daarentegen is de rustige van ons stel. Zij is degene die zegt ‘Ach, ik zie het daar allemaal wel! Komt wel goed! Bovendien Nadi, ik heb jou toch!’ Afijn, de rollen zijn in ieder geval duidelijk verdeeld. We weten precies wat we aan elkaar hebben. Twee verschillende persoonlijkheden, maar wellicht is dat juist dé reden dat wij elkaar heel goed aanvullen (een zogehete ‘complementariteit’). Uiteraard is dit begrip één van de vereisten waarover je als reisduo moet beschikken om van zo’n groots avontuur iets onvergetelijks te maken!

Eén blik in mijn eigen Lonely Planet en ik kan jullie een globaal beeld geven van waar wij voet aan wal willen zetten, onze vlag willen planten, ons territorium willen afbakenen en daarbij must do’s op ons verlanglijstje gaan afstrepen:

Thailand (1e maand)
- Start in Bangkok, maar daarna willen wij al snel naar…

Cambodja
- Siem Reap: Wereldwonder Ankor Wat
- Pnom Penh: Killing Fields (als hier tijd voor is)

Terug in Thailand
- Noord-Thailand: Chiang Mai & Pai
- Zuid-Thailand: Koh Samui & Koh Phangan & Koh Tao & …
- Midden-Thailand: Ayutthaya & Kachanaburi & terug in Bangkok voor vertrek naar…

Indonesië (2e maand)
- Java: Bogor, Pangandaran, Yogyakarta (Borobudur), Surabaya en Malang (Bromo-vulkaan & Ijen Plateau), Banyuwangi voor vertrek ferry naar Bali
- Bali: Lovina, Ubud, Kuta, Pura Tanah Lot
- Lombok: Gili Trawangan is eindstation. Vanaf hier terug naar Den Pasar voor vertrek huis.

C’est ca! Over welgeteld 22 uur zitten wij in het vliegtuig van Malaysia Airlines en komt onze tweede beproeving (de overstap op Kuala Lumpur binnen 1,5u) steeds dichterbij. De eerste beproeving vind niet ver daarvoor plaats: namelijk het definitieve afscheid van onze geliefden. Een klein citaat van mijn knipoogende vriend Sebas toen hij vorige week bij toeval kennis gaf aan het 3-jarig samenzijn van mijn tweelingbroer met zijn vriendin: ‘Hebben zij het al 3 jaar? Ik weet niet of wij dat wel volhouden… Zonder te trouwen wuhaha!!’ Kijk, een gekke bek of niet, met zo’n citaat op zak durf ik wel in het vliegtuig te stappen. Deze moed heeft Roos inmiddels ook bij elkaar geraapt, aangezien Joy haar een bemoedigend knikje toewierp vanuit haar schoot vandaag.

Dat Roos ook nog eens net achter haar computer vandaan kruipt na een 2 uur durende zit om haar Ipod te voorzien van 228 hitsende beats, geeft nog eens aan dat wij duidelijk klaar zijn voor onze reis. Dus.. Adieu koud kikkerlandje! Wij kunnen het! Scheer je weg met je sneeuw, donkere wolken en kale landschap. Wij gaan zingend Azië veroveren!

Let’s do this.

PS: Mochten jullie nu helemaal hondsdol worden van deze vermakelijke blog (wat wij helemaal begrijpen), dan kunnen jullie je links in dit venster aanmelden en dan krijg je een automatische email op het moment dat wij weer zo’n fantastisch verhaal posten.

PSPS: Voor de eerste twee nachten hebben we alvast een héérlijk hotel geboekt genaamd Khaosan Palace (zie foto’s). Dit superdeluxe hotel heeft een zwembad op het dak en is gelegen midden in Khao San Road (lees: backpackersparadise!). Pas op! Ik zie jullie groen worden achter jullie computerscherm..

PSPSPS: Aankomende vrijdag gaan we 5u lang fietsen met de beroemde Co van Kessel fietstouren door Bangkok! Dit houd in dat we van het ene op het andere moment door een hysterische huiskamer en dan weer door rustgevende rijstvelden fietsen. Genieten dus!

• 12 Maart 2013 - 14:32

Jacobine:

De reisplannen klinken goed!!!! Heel veel plezier en leuk om de verhalen te kunnen lezen! =) x

• 12 Maart 2013 - 15:00

Vioon:

Tati!!! Lief nichtje van me!! Kijk in godsnaam uit daar voor alle koekwouzen en pas goed op elkaar! ik ben stinkend jaloers maar vind het des te leuker jullie verhalen te lezen dus hou me op de hoogte! Heeeeeeeeeeeelll veeeeeel plezier en lekker genieten want voordat je het weet ben je weer thuis! Goede reis en ik hou je in de gaten meissie!;) Dikke kus van mij!!! xxx Vioon

• 12 Maart 2013 - 15:01

Vioon:

oww en vergeet de pingpong show niet! Die mag je niet missen;) ladyboyyyyyyyy haha:P

• 12 Maart 2013 - 15:13

Krien En Rob :

Nadi en Roos
    Heel veel plezier de komende 2 maanden, eindelijk is het zover.
    Dromen zijn er om waar te maken en dat is aan jullie wel besteed
    We zijn benieuwd naar jullie eerste ervaringen en KL airport is een eitje om over te stappen dus dat moet geen probleem zijn.
    Wij zullen wel een beetje op Sebas letten dat komt helemaal goed..;<)
    Hou mekaar in de gaten en laat gauw weer wat van jullie horen

Dikke Kus van Krien en Rob en de rest van de Vrijlandtjes

• 12 Maart 2013 - 16:10

Corry-Anne:

Een hele fijne vakantie x

• 12 Maart 2013 - 20:21

Debby De Jong:

Heel veel plezier samen! Geniet ervan!! Thailand is sowieso een goede start! Dikke kus Debby

• 13 Maart 2013 - 07:50

Meriam:

Ha, de fietstocht door Bangkok! Leeeeeeuuuuk! Hoop dat je gidsen de lieftallige Em en On zijn :)

• 13 Maart 2013 - 11:04

Thalassa:

Aangemeld voor de mailinglist! Wil er NIKS van missen! Heel veel plezier! Xxxx

• 13 Maart 2013 - 18:59

Sarafien:

Roosje, sowieso naar the Killing Fields gaan! En naar Tuol Sleng. Is absoluut niet het mooiste stukje Cambodja wat je kan zien, maar wel zo'n heftig stukje geschiedenis dat mensen vaak nog niet kennen! Ab-so-lu-te MUST!
    Have fun!!

• 14 Maart 2013 - 11:31

Rosalie:

He meiden, dat belooft veel mooie avonturen. Heel veel plezier en goede reis!