Bangkok: Een mond vol ervaringen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roosmarijn de Boer en Nadi Hoogkamer - WaarBenJij.nu Bangkok: Een mond vol ervaringen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roosmarijn de Boer en Nadi Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Bangkok: Een mond vol ervaringen!

Door: Nadi Hoogkamer

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn de Boer en Nadi Hoogkamer

15 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Voor alle mensen die zich nog afvroegen of wij wel veilig waren aangekomen in Bangkok. Wij kunnen jullie met overtuiging zeggen: Wees gerust! Zo begon ons verhaal...

Met blanke huidjes, grote ogen en een opengevallen mond stuiterden wij gisteren het vliegtuig binnen. `WAYOO!`was onze eerste kreet die door het vliegtuig schalde bij het zien van een dekentje, hoofdkussen en tv-schermpjes die zich in de hoofdsteunen van onze mede-passagiers bevonden. Wat een luxe! Dit hebben wij namelijk bij al onze voorgaande Europese vluchten nog nooit eerder meegemaakt. De eerste 12u van onze vakantie was dus al bij het oplichtende riemlampje begonnen..`Fasten your seatbelts!`

Na een korte overstap op Kuala Lumpur arriveerden wij om 09.15 uur (NL`se tijd 15.15u) op airport Bangkok. Bewapend met onze backpacks (10,8 kilo schoon aan de haak) stonden wij oog in oog met ons eerste slachtoffer tijdens ons leven als backpacker. Onder het motto `Iedereen reist met iedereen` deelden wij samen met Nederlands meisje Kyra, die wij bij de bagageband hebben ontmoet, een taxi naar Khao San Road. Na 45 minuten scheidden onze wegen echter al snel, doordat wij een sprint trokken naar ons hotel Khaosan Palace toen deze in ons vizier opdoemde. Kyra was na 45 minuten al klaar met ons als combinatie en vond daarom ergens anders haar toevlucht. Maar wauw, wat hebben wij heerlijk genoten van het zwembad op het dak na zo`n lange vlucht! Het weerspiegelende zonlicht in het kabbelende water onder wapperende palmbomen met als uitzicht de skyline van Bangkok is magisch. Over onze hotelkamer mogen wij ook zeker niet klagen, want wij beschikken over warm water. Als backpacker zijnde is dit echt een luxe naar horen zeggen.

Na baantjes te hebben getrokken in het zwembad en alle mede-zwemmers hebben voorzien van de grootste bommetjes, hebben wij onze afdingkunsten vertoond op Koh San Road. De buit: 2 hempjes, 1 jurkje, 1 jumpsuit, 2 armbandjes, 1 ring en een set Havaiana slippers! En dat allemaal voor een prikkie! Wij zeggen: Volstouwen die backpack, er kan immers nog een welgetelde 9,2 kilo bij. Hurray!

Na deze vermakelijke middag begingen we onze eerste fout... MAYDAY MAYDAY! Muggeninvasieee!! We hadden nog maar net de menu`s in handen voor ons avondeten of familie mug had al zijn angels al op ons gericht. Oeps. Ik weet het nog goed.. 13 jaar geleden, 1 nachtje op de Veluwe en 32 muggenbulten op mijn hoofd verder! Roos fungeerde direct als reddende engel door naar ons hotel te rennen tussen de winkelende massa door. Hierdoor kwam zij in mum van tijd terug met het wondermiddel Deet en verklaarden wij de muggenfamilie als dood. Het gaat jullie goed, amen!

Na een nacht doortrekken in het vliegtuig (ze hadden immers de hele serie Twilight, wat wilt een vrouw nog meer) en alle indrukken van die dag te hebben verwerkt, gingen wij om 21.00u slapen om vervolgens badend in het zweet te worden ontwaakt door onze wekkers (ons acclimatisatieproces is namelijk nog in volle gang). Gelukkig, er staat geen leeuw in de badkamer, we hebben geen triball-tatoeage om ons oog en alle tanden zitten nog op hun plek (om zo maar even te refereren naar de film `The Hangover`). Nee, het was 5.10u en dus tijd om ons in onze sportieve outfit te hijsen! Om 6.30u moesten wij ons namelijk melden bij de beroemde en gewaardeerde Co`tje van Kessel voor onze 5u-durende fiets- en boottocht. Enkel dank voor alle mensen die ons dit aangeraden hebben: Het was ge-wel-dig! Zooo gaaf! De fietstocht leidde ons door markten, rijstvelden, huisjes etc. Bij de boottocht vlogen ons echter wel de koikarpers om de oren. Hooooooooii!! Zij staan tevens wel symbool voor geluk, dus hebben wij even mazzel voor de komende 2 maanden ;)

Na onze fietsrit kozen wij een tuktuk voor retourtje hotel. Of wij dit nu daadwerkelijk hadden moeten doen blijft echter de vraag.. De beste man wilde ons i.p.v. direct naar ons hotel langs allerlei bezienswaardigheden brengen. Dit omdat hij in ruil voor de `levering` van potentiele kopers gratis gasoline ontving. Wij hoefden enkel 5 tot 10 minuten rond te dwalen bij de bezienswaardigheden. Zo goedaardig als we zijn vonden wij dit dikke prima en wij werden direct getrakteerd met een wheelie op de tuktuk! Wie kan dit nog meer vertellen? Afijn, van de eerst afgesproken 2 bezienswaardigheden zijn dit er uiteindelijk 12 geworden, zijn we 2u verder i.p.v. 15 minuten en heeft ons poezelige hoofdje (of beter gezegd doorweekte onderbroek) een ware tropische stortbui mogen ontvangen. Man blij met al zijn gasoline-bonnetjes en wij met een kop als onweer achterin verkleumt in de tuktuk... Geintje! We hebben nu nog meer gezien van Bangkok, de tropische regenbui kunnen we van ons lijstje schrappen en ons tuktukritje was uiteindelijk gratis. Thanks chauff!

Morgen nemen wij afscheid van Bangkok. Om 7.30u vertrekt onze bus naar Siem Reap in Cambodja, zodat wij zondag de Ankor Wat kunnen bezichtigen. Als inmiddels 2 ervaren afdingers (hier worden wij serieus steeds beter in) gaan wij proberen om zo goedkoop mogelijk een toeristenvisum te regelen. Bij ons zojuist geboekte hostel valt in ieder geval weinig af te dingen. Wij slapen namelijk voor 2 nachten in een 2-persoons kamer voor in totaal 6 euro. Wie weet hebben we dan wel meneer slang als buurman, maar dat zien we tegen die tijd wel!

Snel horen jullie meer van deze twee verloren asielzoekers die de grens proberen over te komen naar het land waar de historische Ankor Wat is gesitueerd.

Liefs.

PS: Onze volgende blog wordt hopelijk korter, maar onze mond loopt over van de ervaringen die wij graag met jullie delen :)

• 15 Maart 2013 - 12:33

Corry-Anne:

Fijn dat jullie zo genieten.liefs xxx

• 15 Maart 2013 - 13:37

Bart:

Haha, goed verhaal, Nadi en Roos! Ik ga ervanuit dat de echte hangover verhalen ook nog wel zullen volgen.

• 15 Maart 2013 - 13:50

Romy:

Je gaat watertandend zin hebben in zo een reis..... Wat een prachtig beeldend verslag, jee, nieuwe kansen doemen op, reisverslaggeefsters!Ga zo door! Wens jullie veel genieten! René en Romy

• 15 Maart 2013 - 15:35

Mamsie:

Geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. En wat een belevenissen al. Ontzettend leuk jullie blog
    te volgen ook namens oma Lis. Voor haar bel ik ze door. Echt schrijftalent. Kijk al weer uit naar het
    volgende verhaal. Goede bus reis, xx Mamsie.

• 15 Maart 2013 - 16:49

Lizeth:

Hi Roos en Nadi,
    Cultuurshock dus redelijk overleefd?! Goed zo;)
    Leuk om de foto's van de fietstocht te zien, ik denk dat we een aantal kopieen thuis hebben, het was geweldig he! Veel plezier daar...
    Liefs, Lizeth

• 15 Maart 2013 - 16:58

De Maffe Tante:

Lieve meiden, geweldig, lees met veel plezier jullie blog, prachtig ik lig in een deuk, dat schrijven zit in de
    familie hoor ! Kijk nu al uit naar het volgede verslag, als ik het lees zie ik die ondeugende kop van je voor
    me en kan ik er helemaal in mee gaan. Echt fantastisch wat jullie meemaken.
    Genieten meiden.

Liefs Carla

• 15 Maart 2013 - 17:16

Mama Milou:

Tante Taat! T klinkt werkelijk weer-ga-loos, nu al! Je schrijftalenten worden duidelijk weer ten volle benut. Heerlijk om te lezen! Geniet ervan! Enneh.. een jumpsuit pas ik denk ik over een paar maanden ook nog wel.. ;) Xx!

• 15 Maart 2013 - 20:04

Ada Bader:

Hallo Meiden,
    Leuk je bent echt een schrijfster,blijf jullie volgen.
    Geniet ervan meiden !!
    Groetjes Granny

• 15 Maart 2013 - 22:13

Jasper:

Op naar het vlaggetje van Cambodja! Veel plezier verder, maar dat zal wel goedkomen!

• 16 Maart 2013 - 10:29

Rosalie:

Whaaaah, wat genieten! Wat een leuke avonturen vanuit soms sneeuwwit (en in elk geval koud) Groningen. Al veel beleefd in korte tijd! Kijken alweer uit naar de volgende verhalen. Veel plezier en goede reis! Wij (Manon ook) gaan vandaag nieuwe boerderij Meriam schilderen in Jonkersvaart.

• 16 Maart 2013 - 11:54

Krien En Rob:

Hoi hoi klinkt helemaal leuk en wat al weer veel beleeft in de 1e dag, geniet lekker en veel plezier en blijf maar lekker schrijven we zien de plaatjes erbij, en vinden het heel leuk om dit mee te beleven

Groetjes en Kus uit Ter Aar

• 16 Maart 2013 - 18:52

Debby De Jong:

Ziet er goed uit meiden! Leuk verslag, liefss Debby

• 17 Maart 2013 - 11:08

Belinda:

Hoi Nadie
    Heb genoten van je reisverslag. Er schuilt niet alleen een deugniet in jou maar ook een wonderbaarlijke schrijfster! Leuk om op deze manier gratis mee te genieten van jullie trip!

Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag.

Vriendelijke groe(n)ten,

Tante Belinda

• 18 Maart 2013 - 16:51

Dina Van Rheenen:

Haaaaaaaloooooooo
    Zo gaat tie goe ,
    erg verschrikkelijk leuk om te lezen en mee te dromen.
    Ik doe wel een wheely op mijn fiets richting lisse.
    Alle liefs Dina

• 18 Maart 2013 - 20:07

Leny:

Wat ziet het er allemaal heerlijk uit!! Jullie vermaken je wel zeg!!
    Verheug me op het volgende verslag en de foto`s..... Liefs Leny

• 19 Maart 2013 - 17:02

Thea De Boer:

Hallo beide vriendinnen,,
    Wat leuk om af en toe te lezen en te zien wat jullie allemaal beleven.
    Geniet ervan.